Новини від СЕАТ
14.02.2021

До чого тут рисове лушпиння?

·         SEAT запускає пілотне тестування виготовлення запчастин із використанням рисового лушпиння.·         Прототипами слугують елементи оздоблення SEAT Leon, виготовлені з оризиту, поновного й стійкого матеріалу.
seat

Рис - найпопулярніша їжа на планеті, основа відомих у всьому світі страв, а зараз її лушпиння може стати частиною автомобіля. У межах інноваційного пілотного проєкту, в основі якого лежить циркулярна економіка, і з метою зменшення свого вуглецевого сліду SEAT розглядає можливість використання оризиту замість пластикових продуктів.

Передбачається використання 140 мільйонів тонн. Щороку в усьому світі збирають урожай рису об'ємом понад 700 мільйонів тонн. З них 20 відсотків становить лушпиння: приблизно 140 мільйонів тонн, більшість якого викидається. «На рисових полях Montsià, де щороку виробляють 60 000 тонн рису, ми шукали альтернативу, щоб із користю використати приблизно 12 000 тонн лушпиння, яке раніше просто спалювали. Тому ми перетворили його на оризит, матеріал, який можна поєднувати з іншими термостійкими термопластичними матеріалами й формувати нові», - пояснює керівник відділу з розробки оризиту Ібан Гандуксе.

Поновний і стійкий. Використання нової сировини тестують на елементах оздоблення SEAT Leon. Ми в SEAT постійно шукаємо нові матеріали, які вможливлять удосконалення наших продуктів. Рисове лушпиння дає нам змогу працювати над зменшенням кількості використаних пластику й нафтопродуктів», - каже Джоан Коле, розробник оздоблення інтер'єру SEAT.

Легший і містить менше CO2. У межах тесту ми створюємо деякі частини автомобіля, як-от: люк у задній частині, подвійну підлогу багажного відділення або обшивку стелі, з рисового лушпиння, змішаного з поліуретанами й поліпропіленами. На перший погляд, вони нічим не відрізняються від елементів, виготовлених із використанням традиційних технологій, але мають куди меншу вагу. «Частини легші, а це означає, що ми зменшуємо масу автомобіля й, відповідно, свій вуглецевий слід, - повідомляє Коле та додає: - Ми також використовуємо поновні матеріали, популяризуючи циркулярну економіку і робимо наш продукт екологічнішим».

Майбутнє буде екологічним. Елементи оздоблення зараз аналізують з ціллю дізнатися, скільки лушпиння можна використовувати, щоб вони на 100% відповідали технічним вимогам і були якісними. Наприклад, подвійна підлога в багажному відділі проходить тестування навантаженням, під час якого вона повинна витримати вагу в 100 кг, зосереджену в одному місці, щоб перевірити її жорсткість і міцність. У камері для кліматичних випробувань проводять термічні випробування, щоб проаналізувати її стійкість до тепла, холоду й вологи. «Технічні вимоги і якість, яким повинні відповідати всі запчастини, не змінюються залежно від того, з яким матеріалом ми сьогодні працюємо. Доки прототипи, які ми створюємо, відповідають цим умовам, ми наближаємося на крок до того, щоб додати їх до стандартної комплектації», - пояснює розробник із SEAT.

 
Інновації з турботою про навколишнє середовище. SEAT прагне дбати про навколишнє середовище й дотримуватися цілей, визначених Паризькою угодою. У межах своєї стратегії сталого розвитку й корпоративної місії MOVE to ZERØ компанія має на меті мінімізувати вплив усіх своїх продуктів і мобільних вирішень на навколишнє середовище протягом усього життєвого циклу: від закупівлі сировини до закінчення строку експлуатації. Стефан Ілієвич, керівник відділу інновацій SEAT, зазначає: «Дослідження - це шлях до сталого майбутнього. Лише інвестуючи в інновації, ми зможемо просувати нові проєкти й матеріали, які зменшують рівень використання пластику на планеті та допомагають дбати про навколишнє середовище на міжнародному рівні». Завдяки пілотному проєкту циркулярної економіки з використання оризиту виробник автомобілів продовжує дослідження нових поновних матеріалів, щоб зменшити кількість пластикових елементів у майбутніх транспортних засобах і вийти на нульовий рівень вуглецевих викидів до 2050 року.